Türkiye’de markalaşıp bölge ülkelere açılmak isteyen genç sigorta şirketi hangisi?

a a a
Sayfayı Yazdır
Türkiye’de markalaşıp bölge ülkelere açılmak isteyen genç sigorta şirketi hangisi?
Tarih: 13 Ekim 2010 - Çarşamba

Merkez Türkiye, hedef çevre ülkeler

Aralık 2009 tarihinde ilk poliçesini kesen Neova Sigorta dün gerçekleştirdiği tanışma toplantısıyla, geçen 10 ayı değerlendiriken gelecek planlarını da açıkladı. Toplantıya Turkapital Holding CEO’su ve Neova Sigorta Başkanı Fawaz Al-Issa ve Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç katıldı. Turkapital Holding CEO’su ve Neova Sigorta Başkanı Fawaz Al-Issa toplantıda yaptığı konuşmasında genç, dinamik bir çalışma kadrosu kurduklarını söylerken bu güçle kısa zamanda iyi noktalara geleceklerine vurgu yaptı. Al-Issa ayrıca Türkiye Merkezli bir yapılanma oluşturarak büyümeyi ve marka haline gelmeyi hedeflediklerini ve orta vadede çevre ülkelerde de faaliyet göstermeyi istediklerini bildirdi. Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç ise yaptığı konuşmada, “Şirketimizin 2010 yılı hedefi 300 acente ve 2 banka acenteliğiyle birlikte 65 milyon TL prim üretmek. 2011’de acente sayısını 400, prim üretimini ise 100 milyon TL olarak belirledik. 5 yıllık plan sonunda ise 2014 sonundaki hedefimiz 500 acente ve 5 banka acenteliğiyle birlikte 300 milyon TL prim üreterek yüzde 2’lik pazar payına ulaşmak. Bu hedefler doğrultusunda 2010 dokuz ay sonunda 5 bölge müdürlüğü, 260 acente ve 2 banka acenteliği kurduk ve 44 milyon TL prim ürettik. 70 personelimiz var, 600’ün üzerinde anlaşmalı oto servisimiz aktif durumda. Türkiye’de hayat dışı sigorta sektörünün durumuna baktığımızda küresel finansal krizin etkileri nedeniyle zor bir dönemde sektöre giriş yaptığımızı ancak 2010’la birlikte sektörün üretimde krizin etkilerini bertaraf etmeye başladığını söyleyebiliriz. Ancak sonuçlar itibariyle 2010’un son yılların en kârsız yılı olarak kapanacağını zannediyorum. Bunun bize göre üç temel sebebi var: Birincisi mali kârlardaki ciddi düşüş, ikincisi karşılıklardaki artış ve üçüncüsü de kaza tespit tutanağı uygulamasıyla birlikte oto sigortalarındaki zararın artması. Bunlardan ilk ikisiyle ilgili bizlerin yapabileceği çok bir şey yok. Ancak üçüncüsüyle ilgili sektör olarak hep birlikte yapmamız gerekenler var. Ülkemizdeki tüketici alışkanlığına baktığımızdaysa bireysel tarafta tüketicinin zorunlu ürünler dışında isteyerek aldığı ürün temelde kasko sigortası. Bunun dışında kalan ürünlerin çoğu ise tüketicinin “aldığı”ndan ziyade sigortacıların “sattığı” ürünler. Dolayısıyla oto dışı sigortalarda iyi olmak isteyen bir şirket olarak etkili satış organizasyonları geliştirmek durumundayız. Bu ortamda bizim stratejimiz, “ alınan” ürünlerde var olan müşteri kitlesini derinlemesine analiz ederek “iyi müşteriyi” düşük primle sistemde tutmak, riski yüksek müşteriyi ise doğru primle sigortalamak. “Satılan“ ürünlerde ise tüm dağıtım kanallarıyla “proaktif” olarak farklı ürünleri de tüketiciye sunmak. Bu strateji çerçevesinde fiyatlarımızı sektör ortalamasından fazla sapmadan kârlı gördüğümüz müşteri grupları ve coğrafyalarda rekabetçi olarak nitelendirebiliriz. Bu şartlar ve hedefler doğrultusunda satış organizasyonlarında yenilikler yapıyoruz. Bunları özetle; mobil satış ekibi, exclusive acente yapılanması, acentelerimize özel satış destek uygulamaları ve banka müşterilerine özel yapılanmalar  olarak ifade edebilirim. Müşterilerimiz için ise yol yardım hizmetlerine ekstra özellikler ve bazı promosyonlar planlıyoruz. Bunların hepsi kademe kademe gerçekleştirilerek 2011 yılı içinde tamamlanacak. Bunlara ek olarak "faizsiz yatırım geliri" ve zorunlu olmayan tüm ürünlerimizde uygulayacağımız "teknik kar payı iadesi" uygulamalarımızla sigortaya soğuk bakan insanlarımızın da ilgisini çekmeyi ve sisteme dahil etmeyi arzu ediyoruz" dedi. Koç sözlerine devam ederken "Hem ülkemiz ekonomisi, hem de Sigorta sektörü son yıllarda büyük değişim yaşadı. Daha 3 yıl öncesine kadar kendine özel bir kanunu olmayan, tamamen yüksek ve garanti mali kara dayalı, kapsamlı tarifeleri olmayan bir sektörden günümüz sigortacılığına geldik. Günümüz sigortacılığında artık mali karlar düşük, Avrupa normlarında düzenlemeler ve merkezi kayıt sistemleri var, bilgiye ulaşmak daha kolay ancak rekabet daha fazla ve kar etmek daha zor. Neova Sigorta olarak günümüz ekonomisi gerçeklerine uygun bir yapılanma kurmakla kalmadık, bunu daha da ileriye taşımak için "Geleceğin Sigortacılığı" sloganıyla bir konsept oluşturduk. Konseptimizin prensipleri şunlar: Varolan müşteriyi sistemde tut / proaktif ol / karını paylaş/ sisteme yeni müşteri kat. Bundan sonraki amacımız hızla bu prensipleri hayata geçirmek olacaktır" dedi.

Basın mensuplarının sorduğu "Türkiye'de sektörün zor olduğunu ve karlılığın çok düşük olduğunu söylüyorsunuz. Öyleyse Türkiye'ye neden geldiniz?" sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Biz gelecek için potansiyel görüyoruz. Türkiye'ye krizin en derin olduğu ve ekonominin dibe vurduğu bir dönemde yatırım yaptık ve bu dönemde girmeyi de bir fırsat olarak gördük.”

http://www.sigortahabergazete.com/2010/10/13/turkiyede-markalasip-bolge-ulkelere-acilmak-isteyen-genc-sigorta-sirketi-hangisi
http://www.mucadele.com.tr/haber/ozel-haber/neova-sigorta-pazari-buyutmeyi-hedefliyor/24264
http://www.finansgundem.com/haber/oku/manset/37421/neova_bolge_ulkelerini_hedefliyor/
http://www.maxihaber.net/fotolar/2010_foto/ekim2010/mh_neova_sigorta_13102010.htm
http://www.ekoayrinti.com/news_detail.php?id=54394
http://www.yeniasya.com.tr/2010/10/13/ekonomi/h2.htm
http://www.facebook.com/note.php?note_id=389795325118
 

 
Kaynak: Neova

DİĞER HABERLER

http://www.neova.com.tr/upload/images/basin-odasi.jpg